30 d’octubre del 2012
Col·lecciones punts de llibre?
Col·lecciones punts de llibre?
Indica-ho i t'adjuntarem 10 models diferents a la teua compra de llibres de Bullent (www.bullent.net).
Si els compres a una llibreria també val: ens envies un correu electrònic amb el tiquet de compra i 10 marca-pàgines més per a la teua col·lecció!
26 d’octubre del 2012
Mes de les lletres de l'Alcúdia
Ens ha arribat el tríptic del XIVé Mes de les lletres que organitza el Bloc Jaume I de l'Alcúdia.
Han organitzat moltíssimes activitats: visites d'autors als centres educatius, però també concerts, teatre, presentacions del llibres i taules redones amb accés a tots els públics.
Els autors i llibres de Bullent que hi participaran són:
El ratolí i les disfresses, d'Irene Verdú
On s'amaga la son?, de Teresa Broseta
Estel i els àngels, de Lourdes Boïgues
Ací us deixem el programa complet:
24 d’octubre del 2012
Més recursos didàctics: Joc interactiu de Poemes viatgers
Més recursos didàctics: Us convidem a conéixer el joc interactiu de Poemes viatgers, elaborat per Mario Viché.
Podeu trobar-lo al final del Quadern digital: http://bullent.net/didactica/e29-poemes-viatgers clicant al logotip dels jclics. És com aquest:
Per a que us feu una idea del tipus d'activitats, n'hem "fotografiat" una i la reproduïm a continuació, es tracta d'ordrenar un vers de la poesia "El somni":
Com ho llegeixen els lectors als quals va adreçat? Veieu:
A Almenara, presentació de Ioli complements
Voleu conéixer la periodista que ha inspirat Toni Sanz a escriure Ioli complements?
Diuen que serà a la propera presentació del llibre, a Almenara:
Data: Dimarts, 30 d’octubre
Hora: a les 19:00h.
Lloc: A la biblioteca Joan Fuster d'Almenara (c/ Colon, 1)
La presentació comprarà amb la presència de l'autor, de Mario Viché (director de la col·lecció), de Núria Sendra (editora) i de Ioli en persona.
Ioli és una jove periodista compromesa en la defensa del medi ambient mitjançant un programa de televisió d'èxit. Malgrat això, tot el seu equip és acomiadat de la televisió. Envoltada dels seus col·laboradors, es vorà embol·licada en una sèrie d'aventures que afrontaran des d'un refugi secret al cim d'un turó.
Esforç, amistat, paciència i sentit comú, amb una pinzellada de màgia, són les lliçons que podem aprendre al llarg d'aquestes divertides aventures.
Per anar a la fitxa del llibre, clica aquí.
Toni Sanz ( Tortosa, 1965) és llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de València, i actualment treballa al CEIP Juan Carlos I d’Almenara. En 2011, amb Diablos en un mural, va guanyar el XXXIII Premi de Narrativa “Joan Fuster”, organitzat per l’Ajuntament d’Almenara.
Aquest llibre té una pàgina de recursos didàctics: http://www.bullent.net/didactica/e30-ioli
Ací tenim un vídeo on l'autor ens parla del llibre:
23 d’octubre del 2012
Tràiler d'El balneari dels àngels
A uns dies de la presentació a Castelló de la Ribera de la novel·la juvenil El balneari dels àngels, d'Eli Llorens, l'autora ha publicat a youtube un tràiler i us el posem ací, per anar fent boca:
Per saber més o comprar el llibre cliqueu aquí per anar a la fitxa.
22 d’octubre del 2012
A què Juguem? i Francesc Gisbert a Catarroja
Francesc Gisbert aprofita totes les ocasions que se li plantegen per difondre els nostres jocs i joguets tradicionals, tal i com ha fet en el llibre A què juguem? Els nostres jocs i joguets tradicionals
guanyador del darrer Premi Bernat Capó de difusió de la cultura popular.
En aquest cas, mitjançant una intervenció a la «iv Jornada sobre el valencià.
Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa» que organitza la Taula de filologia valenciana.
Serà dissabte que ve a CATARROJA:
Data: Dissabte, 27 d’octubre
Hora: a les 11:00h.
Lloc: Biblioteca Pública Municipal Enric Valor (cantó Camí Real / Esteve Paluzié)
Hora: a les 11:00h.
Lloc: Biblioteca Pública Municipal Enric Valor (cantó Camí Real / Esteve Paluzié)
Ací teniu el programa sencer i un enllaç on us podeu inscriure, si us interessa:
Programa
9,30: Recepció dels
assistents.
10:
Parlaments de les autoritats de la població i de les institucions que
patrocinen els premis (Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Caixa Popular),
lliurament del premi i intervenció de l’autor premiat:
Josep Lluís Navarro: Els verbs tocar i cridar com a sinònims de telefonar.
Descans
11-12: Intervenció durant un màxim de quinze
minuts de:
Pura Santacreu Berenguer: L’onomàstica en l’ensenyament
Francesc Gisbert i Muñoz: Guanyem el pati. Els nostres jocs
populars
Alícia Martí Climent: Estructuració de les parts de la teoria
lingüística en la docència
12-13: intervenció durant un màxim de quinze
minuts de:
Anselm Bodoque: A propòsit de la política lingüística
valenciana
Alexandre Ordaz: El llenguatge no sexista i la teoria
lingüística
Hèctor Sanchis Mollà: Sobre el llenguatge sexista
13-14: intervenció durant un màxim de quinze
minuts de:
Pau Pasqual Pla i Martínez (2012): El lèxic col·loquial de la Costera a través
de la literatura de Toni Cucarella: proposta d’aplicació didàctica.
Lluís Barberà i Guillem: L’escola de la pacificació
Mary Alonso: Identidad de valencianos y catalantes en
Buenos Aires
Maria Josep Carro de Mena: La tasca dinamitzadora de Carles
Salvador
Qui vullga
assistir a l’acte pot inscriure’s en la pàgina web:
17 d’octubre del 2012
Presentació d'El balneari dels àngels, d'Eli Llorens
Eli Llorens presentarà la seua novel·la El balneari dels àngels per primera vegada al seu poble:
Data: Divendres, 26 d’octubre
Hora: a les 20:00h.
Lloc: Al Saló d’actes de l’Obrera (c/ Major de Castelló de la Ribera)
Comptarem amb la presència de l'autora, de Salvador Álvarez (alcalde), de Desirée Gallego (regidora de cultura) i anirà a càrrec de Cristina Grimaltos (professora de l´Escola d´adults Paz Mínguez).
Hi haurà una espectacular sorpresa hindú!
Sinopsi d'El balneari dels àngels Fa quinze anys que Cris no anava al poble. Tot ha canviat molt. Ara, però,
algú reclama la seua presència des de l’altre món. Haurà d’enfrontar-se a fets,
persones i records que havia superat: la colla d’amics, el primer amor que mai
no s’oblida. Tanmateix, no hi ha temps per a la nostàlgia, ha de resoldre un
cas al que s’hi juga la
vida. Amb l’ajut del seu grup d’investigació i la providència
divina de Lakshmí, Cris arribarà al cor de la trama a El balneari dels Àngels.
Més informació clicant ací.
Ací tenim a Eli Llorens presentant-nos breument el llibre:
Un entre tants convoca un debat sobre la PAU i el valencià
La xarxa cooperativa Un entre tants convoca els docents implicats a participar en un debat sobre la situació a les proves d'accés a la universitat (PAU) i les exempcions de l'assignatura de valencià.
En aquest enllaç podeu trobar la informació més completa.
Hi ha convocada també una reunió que tindrà lloc dissabte 20 d’octubre al Centre Cultural Octubre, a les 11:00 del matí.
I han preparat una enquesta on els docents afectats poden donar la seua opinió per la xarxa.
És una gran tasca la que fan aquest col·lectiu de professors, il·lusionats per oferir la millor educació al nostre jovent, per això ens sumem a difondre la convocatòria.
10 d’octubre del 2012
Aprenem amb Quina, per a treballar la lectoescriptura per projectes
Ja estan ací els quaderns per a treballar els llibres de Llegim amb Quina. Han estat elaborats per les autores Emi Falcó i Empar Martell, i les il·lustracions han anat a càrrec de Pere Devesa.
Per això organitzem l’aula en racons, també tenim moments de rutines, tallers i, com no, els projectes de treball:
ELS RACONS Els racons són espais d’aprenentatge dins de l’aula on els xiquets aprenen de manera més autònoma, podem variar però normalment trobem un joc simbòlic, biblioteca, matemàtiques o jocs de taula, plàstica, ordinador, construccions.
LES RUTINES Les rutines ens permeten situar-nos dins l’aula. Per a començar hem de saludar-nos, vore si estem tots, el dia que és, mirar l’horari per saber què ens toca fer
ELS TALLERS També poden tindre temàtiques molt variades, en els taller tractem d’obrir els xiquets i xiquetes a un ampli ventall de disciplines per tal que troben els seus interessos i preferències. Poden ser de poesia, música, plàstica, premsa, ciències, matemàtiques, teatre, conte...
ELS PROJECTES DE TREBALL Són una de les activitats centrals, es tracta d’un procés d’investigació al voltant d’un tema o d’una qüestió. Ens plantegem preguntes, fem una recerca d’informació, la classifiquem, investiguem i traiem conclusions que exposem de diferents maneres (llibret, exposicions, xarrades a pares i companys...).
En cada activitat intentem desenvolupar en el xiquet i la xiqueta les vuit competències bàsiques que formem part del currículum:
- Comunicació lingüística.
- Matemàtica.
- Coneixement i interacció amb el món físic.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Social i ciutadana.
- Cultural i artística.
- Aprendre a aprendre.
- Autonomia i iniciativa personal.
Totes aquestes competències intentem que estiguem presents en les diferents activitats, és a dir, les treballem d’una manera global. Hem de destacar que, com que són unes propostes pedagògiques al voltant d’una col·lecció de contes, la competència lingüística i el procés lectoescriptor adquireix certa rellevància.
Desenvolupem el procés lectoescriptor des d’un enfocament socioconstructivista, és a dir, des del punt de vista de la funcionalitat del llenguatge. Des de l’inici de l’escolaritat, als nostres xiquets i xiquetes els posem davant de situacions reals en les quals necessiten utilitzar el llenguatge tant oral com escrit, tant a nivell de lectura com d’escriptura. Partirem sempre del nom.
Quant a escriptura, volem que els nostres alumnes siguen productors. No es tracta de copiar paraules, frases, textos sinó de crear-los. Per això treballem molt l’escriptura espontània i són ells els que decideixen què i com hem d’escriure en cadascuna de les diferents activitats. Fins que no estan madurs de manera motriu treballem amb la lletra majúscula. El pas a la lletra enllaçada es fa respectant el ritme maduratiu de cada alumne. És el mateix xiquet o xiqueta qui decideix fer el canvi quan ja es troba segur.
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 3 anys
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 4 anys
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 5 anys
Criteris pedagògics dels quaderns
Aprenem amb Quina intenta plasmar una filosofia de treball en l’aula d’educació infantil centrada en l’alumne, en què ell és el protagonista del propi procés d’aprenentatge. Per tant, construeix ell mateix els seus coneixements i li donem l’oportunitat d’aplicar-los en situacions reals.Per això organitzem l’aula en racons, també tenim moments de rutines, tallers i, com no, els projectes de treball:
ELS RACONS Els racons són espais d’aprenentatge dins de l’aula on els xiquets aprenen de manera més autònoma, podem variar però normalment trobem un joc simbòlic, biblioteca, matemàtiques o jocs de taula, plàstica, ordinador, construccions.
LES RUTINES Les rutines ens permeten situar-nos dins l’aula. Per a començar hem de saludar-nos, vore si estem tots, el dia que és, mirar l’horari per saber què ens toca fer
ELS TALLERS També poden tindre temàtiques molt variades, en els taller tractem d’obrir els xiquets i xiquetes a un ampli ventall de disciplines per tal que troben els seus interessos i preferències. Poden ser de poesia, música, plàstica, premsa, ciències, matemàtiques, teatre, conte...
ELS PROJECTES DE TREBALL Són una de les activitats centrals, es tracta d’un procés d’investigació al voltant d’un tema o d’una qüestió. Ens plantegem preguntes, fem una recerca d’informació, la classifiquem, investiguem i traiem conclusions que exposem de diferents maneres (llibret, exposicions, xarrades a pares i companys...).
En cada activitat intentem desenvolupar en el xiquet i la xiqueta les vuit competències bàsiques que formem part del currículum:
- Comunicació lingüística.
- Matemàtica.
- Coneixement i interacció amb el món físic.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Social i ciutadana.
- Cultural i artística.
- Aprendre a aprendre.
- Autonomia i iniciativa personal.
Totes aquestes competències intentem que estiguem presents en les diferents activitats, és a dir, les treballem d’una manera global. Hem de destacar que, com que són unes propostes pedagògiques al voltant d’una col·lecció de contes, la competència lingüística i el procés lectoescriptor adquireix certa rellevància.
Desenvolupem el procés lectoescriptor des d’un enfocament socioconstructivista, és a dir, des del punt de vista de la funcionalitat del llenguatge. Des de l’inici de l’escolaritat, als nostres xiquets i xiquetes els posem davant de situacions reals en les quals necessiten utilitzar el llenguatge tant oral com escrit, tant a nivell de lectura com d’escriptura. Partirem sempre del nom.
Quant a escriptura, volem que els nostres alumnes siguen productors. No es tracta de copiar paraules, frases, textos sinó de crear-los. Per això treballem molt l’escriptura espontània i són ells els que decideixen què i com hem d’escriure en cadascuna de les diferents activitats. Fins que no estan madurs de manera motriu treballem amb la lletra majúscula. El pas a la lletra enllaçada es fa respectant el ritme maduratiu de cada alumne. És el mateix xiquet o xiqueta qui decideix fer el canvi quan ja es troba segur.
Emi Falcó i Empar Martell.
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 3 anys
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 4 anys
Fes click ací, per a consultar els quaderns per a 5 anys
Títols de la col·lecció Llegim amb Quina:
3 anys: |
4 anys | |||
5 anys | |||
Novel·les juvenils a Faristol, en una frase.
Finalment, en aquesta darrera revista Faristol també han aparegut crítiques a noevel·les de la col·lecció Esplai. En destacarem dues, que corresponen a la novel·la guanyadora i finalista del Premi Enric Valor (no del darrer, sinó de l'anterior). Ara que a penes falten uns dies per a que acabe el termini de presentació d'obres ho destaquem també per animar els escriptors a presentar originals.
"Carbonell esquiva amb mestratge la possibilitat de caure en el tòpic i ho fa jugant fort." (De la crítica de Joan Bustos)
Premi Enric Valor de narrativa juvenil
La copa dels orígens, d'Isabel Canet
"Té els ingredients necessaris per fer passar una bona estona: ritme trepidant, llenguatge viu, diàlegs naturals, situacions conegudes, problemàtiques quotidianes (amor, amistat, recerca del propi jo)." (De la crítica de Beatriu Cajal)
Finalista del Premi Enric Valor de narrativa juvenil
8 d’octubre del 2012
Crítiques a Faristol de llibres de divulgació juvenil a l'estil twitter
Al número 73 de la revista Faristol, podem trobar un bon nombre de crítiques de llibres d'Edicions de Bullent. Com que n'han aparegut tantes de colp, no és operatiu reproduir-les aquí separadament. Així que ho farem a l'estil del twitter. Prendrem un fragment de menys de 140 caràcters (aproximadament, clar) d'una selecció de les crítiques que hi apareixen.
Ara dels llibres de la col·lecció Claus per Entendre el món i la seua série d'història Petjades que són llibres de divulgació per a joves. En general, dóna la impressió que els crítics s'esperaven novel·les:
Del carreró a la ciutat. Un recorregut per la València històrica, d'Aureli silvestre
"...es llegeix amb molta facilitat, és amè i rigorós en el vessant històric, didàctic, fa atractiu el coneixement de la història i desperta el desig de conèixer racons de València..." (De la crítica de Marta Luna)
Una paella de biodiversitat, de Vicent Morera
"... i incorpora recursos interessants, com ara utilitzar les lletres de cançons de grups actuals, dels més reivindicatius, com a falca per introduir nous elements d’anàlisi." (De la crítica de Mónica Baró)
En nom de Déu. La inquisició i les seues víctimes al País Valencià, d'Albert Toldrà
"...té encerts, com ara reproduir fragments de documents originals de l'època que il·lustren alguns dels aspectes analitzats o proposar als lectors reflexions sobre qüestions que els poden resultar més properes..." (De la crítica de Silvia Fernández)
Nissaga d'obrers. Per entendre el moviment obrer, d'Irene Ferrer i Àngela Pitarch
"...s’adequa al currículum de ciències socials de quart d’ESO i Batxillerat, i pot ser una bona eina per complementar les classes d’aquesta assignatura." (De la crítica de Mar Domènech)
Subscriure's a:
Missatges (Atom)