![]() |
coberta de "Conte contat..." |
22 de juny del 2020
Conte, contat... Històries en homenatge a Llorenç Giménez, el Contacontes. Novetat Solidària
18 de juny del 2020
L'ajuntament de València convoca els premis Ciutat de València 2020
15 de juny del 2020
Per què llegir els clàssics? Ajuda als centres
El Ministeri de Cultura ha obert la segona convocatòria del Programa de Activitats Literàries per a Instituts de Secundària. El programa inclou les activitats a realitzar entre l'1 d'octubre i el 30 de novembre de 2020, i consta de dues modalitats: Encontres Literaris i Per què llegir els clàssics?
El termini de sol·licituds s'acaba l'11 de setembre de 2020. Ací teniu l'enllaç amb més informació i les instruccions per presentar-la:
Programa de Actividades Literarias en Institutos de Enseñanza Secundaria 2020
Per què llegir els clàssics?
Edicions del Bullent i CRITCompanyia de Teatre proposen una activitat literària
dirigida als estudiants dels Instituts d'Educació Secundària, amb l'objectiu d'obrir una reflexió sobre una pregunta recurrent a
les aules: per què cal llegir els clàssics?
La sessió que proposem tindrà un format de col·loqui, de manera que estarà basada en el diàleg i la participació. Es farà servir el text de L'Espill de Jaume Roig per la seua potència humorística i pel seu missatge controvertit, que propiciarà un debat dinàmic i significatiu tant a nivell literari com a nivell social.
Els filòlegs, dramaturgs i actors Anna Marí i Daniel Tormo acudiran als centres educatius carregats amb totes les preguntes, reflexions i idees que han anat sorgint durant els seus deu anys de treball escènic sobre els clàssics valencians del Segle d'Or:
ñ Qui van ser
Joanot Martorell, Jaume Roig, Ausiàs March, Isabel de Villena, Joan Roís de
Corella o Bernat Fenollar?
ñ Què
comparteixen el “Tirant lo Blanc” i “El Quijote”? Què comparteixen els
trobadors i Joan Roís de Corella? Què comparteixen “L'Espill” i “Els contes de
Canterbury”? Què comparteixen Ausiàs March i Garcilaso de la Vega? I Ausiàs
March i Vicent Andrés Estellés?
ñ Per què hi
ha tan poques dones l'obra de les quals és considerada clàssica?
A més de la reflexió teòrica, es proposaran una sèrie d'activitats pràctiques amb lectures de fragments de textos o propostes de versions modernes de versos, sempre fent servir els recursos de la teatralitat que poseeix la companyia.