13 de gener de 2017

Proposta didàctica de L'estranya que habita els meus somnis



L'estranya que habita els meus somnis, de Lourdes Boïgues ens explica la història de Sabina. Sabina és una xica privilegiada: és bonica, és popular, té amigues que l'estimen i una família rica que la protegeix. Després d'una sessió d'hipnosi de broma, una estranya s'instal·la al seus somnis i s'entesta a fer-la sofrir. Qui és la xiqueta que l'està tornant boja? Per què Sabina de sobte sap parlar portugués? En lloc d'acudir a les amigues, busca l'ajuda d'Empar, que acaba d'arribar a l'Institut i no sembla tindre ganes de fer amics, ja en té prou amb els seus problemes.

Esther Barber ha elaborat una proposta didàctica molt variada, per poder escollir entre les activitats les que millor s'acoblen al que es busca. Així, les activitats estan dividides en tres blocs:

► Abans de la lectura aborda les expectatives que crea en el lector els elements externs: portada, títol, crèdits…
► Durant la lectura es pren nota de paraules o expressions desconegudes per després buscar-les al diccionari i intentar introduir-les en la parla habitual.
► Després de la lectura s’hi proposen una sèrie d’exercicis que responen bàsicament a tres objectius: Entendre el missatge que se’ns vol transmetre,  Aprofundir en el coneixement de la llengua a partir de les expressions i el particular estil de la novel·la i  Entretenir i convidar el lector a explorar nous camins i temes diversos a partir d’algun aspecte esmentat al text.

Així, després de llegir el llibre podrem conversar o fer per saber més sobre la hipnosi, la interpretació dels somnis, els rumors o prejudicis, etc.

Voleu fer-li una ullada? Proposta didàctica realitzada per Esther Barber: http://www.bullent.net/ficheros/libros/esplai61.pdf