17 d’octubre de 2017

Escrivim. Seqüències didàctiques per a l'escola. Novetat editorial


El llibre "Escrivim. Seqüències didàctiques per a l'escola", d'Alícia Santolària, Paulina Ribera, María José García Folgado, Eduardo España, Betlem Soler, Montse Payà i Anna Lorena Gordó (Amb pròleg de Joaquim Dolz) s'acaba de publicar en Edicions del Bullent i proposa treballar la lectura i l'escriptura a través de les seqüències didàctiques. 

L’escriptura és un dels eixos centrals de l’escola, tant perquè actualment resulta imprescindible per a la comunicació en la vida social i laboral com també perquè és necessària per a aconseguir uns bons resultats en el conjunt de les matèries que l’aprenent du endavant. 

El grup GIEL (Grup d’Investigació en Ensenyament de Llengües) de la Universitat de València, s’ocupa de la investigació en escriptura en els diferents nivells educatius. En aquest llibre es reflecteix un projecte d’ensenyament amb seqüències didàctiques que desenvoluparen conjuntament amb el CEIP Jaume I de Catarroja. I conté tant el punt de vista de la universitat com de les mestres que el dugueren a la pràctica amb els seus alumnes.


A més, es pot trobar en xarxa material didàctic relacionat amb el llibre en RODERIC (el repositori institucional de la Universitat de València). Sota el títol "Escriure amb seqüències didàctiques. Materials docents", mostrem nou capítols que contenen nou SD que giren al voltant de diferents gèneres textuals (fitxa tècnica, nota crítica, biografia i conte) en diferents nivells educatius escolars i en les tres llengües del currículum. Les SD presenten moltes activitats per cada taller, com també diferents modalitats de revisió textual (per parelles, individuals, en grup...) de manera que el mestre puga triar allò que siga més convenient per a l’aula. Estudiants, docents i investigadors poden consultar lliurement les seqüències didàctiques dissenyades mitjançant el següent enllaç: http://roderic.uv.es/handle/10550/58974.