7 de novembre del 2019

A Alacant, 'Ventalls de paper' de Lliris Picó


El dijous, 14 de novembre a 19 h, tenim una cita al Casal Popular Tio Cuc d'Alacant (C/ Sant Leandre, 6) per presentar Ventalls de paper de Lliris Picó.

Presentarà l'acte l'escriptor Joaquim González Caturla.

Ventalls de Paper tracta un conjunt de temes ben vigent per als joves actuals i, a més està escrit d'una manera exquisida, amb la tendresa i l'art de qui doblega cada paraula per acabar tenint tot un tresor de ventalls de colors. Així presenta el llibre la protagonista, que és alhora la narradora de la història:

«Amb l’àvia m’agradava jugar al tres en ratlla i a fer ventalls de paper els dies de pluja. Sèiem vora la finestra, i mentre jo dibuixava les ratlles amb traç tremolós sobre un full blanc, corpresa per l’emoció, i amb la infantil certesa que aquesta vegada sí que li guanyaria la partida, ella portava tres cigrons per a mi i tres fesols per a ella. Els fesols guanyaven sempre; excepte el dia que, convençuda que la sort li la portaven les singulars fitxes, li vaig demanar que me les canviara. Aquell dia, llavors, guanyaren els cigrons. L’àvia guanyava sempre. L’àvia ara és morta i jo acabe de descobrir que ella era un regal de la vida. Em dic Clara, tinc 18 anys, m’agraden les teles boniques i els ventalls de colors. Sé cosir i tocar el piano i sóc anorèxica. Aquesta és la meua història».

Ventalls de Paper va ser finalista del 38è Premi Enric Valor de Narrativa Juvenil.

A https://bullent.net/libro/3254-VentallsDePaper podeu trobar més informació del llibre i llegir les primeres pàgines.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada