El misteri dels pinzells anònims de Josep Antoni Fluixà i les il·lustracions de Dani Cruz ja es troba disponible.
Guardonada amb Premi Infantil Ma Dolores Català Amorós, es tracta d'una excel·lent narració infantil ambientada al taller del pintor valencià renaixentista Joan de Joanes. A partir d’un fet intrigant –la millora inesperada d’alguns quadres sense que se’n conega l’autor o l'autora–, la història convida els lectors a observar, reflexionar i fer-se preguntes.
Coneixerem tota la família Macip, amb un paper rellevant de Dorotea i Margarida. L’obra ofereix una aproximació accessible al món de l’art i dels tallers de pintura del Renaixement. El relat fomenta la creativitat, el treball constant, la importància de per fer realitat els desitjos i el reconeixement del talent, alhora que promou la igualtat de gènere i la visibilització del paper de les dones en la història.
Està recomanat a partir de 8 anys i és un recurs idoni per a treballar la lectura comprensiva, l’educació artística i els valors socials a l’aula i a la biblioteca.
Sobre l'autor i l'il·lustrador:
Josep Antoni Fluixà (Alzira, 1959) va publicar en
1987 el seu primer llibre de poemes Nàufrags sens illa. Des d’aleshores
ençà té més de 30 obres publicades. A partir de l’any 1990, amb Gratacelònia,
inicia una destacada producció d’obres de literatura infantil– de la qual n’és
un referent ja com a autor o com a entès del tema. Altres títols a destacar són
Viatge al país dels cocòlits (1992), El poble de
Llepamelós (1995), o La sacerdotessa de Mesopotàmia (2022). A
més, ha escrit nombrosos articles i assajos de crítica literària, alguns
recollits al llibre La cendroseta invisible. Assaig d’aproximació a la
literatura infantil i juvenil valenciana (2023) i textos de caràcter
didàctic i pedagògic com Llegir per a aprendre. Guia didàctica per a
fomentar la lectura a l’escola (2019). És coneguda, també, la seua faceta
com a mestre i formador en activitats i estratègies d’animació a la lectura.
Amb El misteri
dels pinzells anònims ha guanyat el Premi M. Dolors Català Amorós de
Castelló.
Dani Cruz (Sabadell, 1978) va estudiar Gràfica Publicitària i es dedica a la il·lustració des de l’any 2006. Treballa en premsa i publicitat però sobretot treballa en projectes dirigits al públic infantil i juvenil. Ha il·lustrat moltíssims llibres. Només en Edicions del Bullent, vora vint llibres publicats, com es pot vore ací, amb un estil dinàmic i molt expressiu. Adora aprendre coses noves i odia l’apatia.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada