4 de novembre del 2026

«Contes que van i venen»: una nit de narració amb l'autor de De mercats


El divendres 13 de novembre, a les 21 h, Miquel Puig Cuadau farà una sessió de narració per a adults dins de la proposta «Contes baix les estreles», amb degustació inclosa, al Mercat municipal d'Almussafes.

Hi ha llocs que ja són, per ells mateixos, un escenari de contes. El mercat n'és un: les veus que van d'una parada a l'altra, les converses mentre s'espera torn, les expressions que només s'hi senten. Miquel Puig Cuadau els coneix bé, i el 13 de novembre hi tornarà, aquesta vegada de nit i amb un públic adult.

Contes que van i venen

Amb aquest títol, Puig proposa un recorregut per escenes viscudes en diferents mercats, a les quals s'entrellacen contes de sempre revisats i actualitzats. Una passejada guiada per la paraula dita, que tindrà lloc al Mercat Municipal i que inclou una degustació.

L'activitat porta la firma del Museu Casa Ayora, l'Ajuntament d'Almussafes i el Centre Cultural Almussafes.

Del llibre a la veu

La sessió connecta de ple amb De mercats, el llibre que Miquel Puig té publicat amb Bullent, amb il·lustracions de José Fonollosa, i amb què va obtindre el Premi Infantil Ma Dolores Català Amorós. Parla de mercats, de fires i de porrats, i a través d'ells, de temes tan diversos com l'ecologisme, l'arquitectura, les maneres de comprar i d'alimentar-nos, les expressions de la llengua, la història, els edificis emblemàtics i els oficis.

El llibre s'obri amb una invitació que podria servir també per a la nit del 13: «Hola, et convide a vindre amb mi a fer una passejada, a fer una volta.» A partir d'ací, el lector troba les olors de les parades, els colors de la roba que oneja al vent i els crits dels venedors.

De mercats està pensat per lectores i lectors a partir de 7 anys, és interessant per a totes les edats. La sessió del 13 n'ofereix una altra porta d'entrada: la del narrador que fa viure aquell ambient de viva veu als adults, que també tenen dret a gaudir.

Miquel Puig Cuadau

Miquel Puig Cuadau (l'Alcúdia, 1969) és mestre, escriptor i activista cultural. Ha rebut, entre altres guardons, el Premi Rafael Comenge Dalmau (Alberic, 2021) per De llegendes i reclams, el primer Premi de Narrativa Curta Conte (Santa Maria del Puig, 2020) pel relat «L'escapulari» i el Premi Llegir per Viure (Ontinyent, 2006) amb En memòria de Carme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada