Fa 25 anys Edicions del Bullent editava la sèrie de lectoescriptura “Primeres Planes”. Els seus personatges, Pau i Laia encara ara ajuden a milers de xiquets a aprendre a llegir i escriure amb un mètode progressiu.
Però a les nostres aules d’infantil han canviat molt les formes de treballar i demanaven material que s’hi adequara. Amb aquest objectiu naix la col·lecció “Llegim amb Quina”, que consta de 18 llibres de lectura i 18 quaderns de treball per projectes “Aprenem amb Quina” que segueixen la temàtica dels llibres. Els quaderns encara estan en preparació.
La col·lecció està adreçada als tres cursos del segon cicle de l’educació infantil. L’equip de treball que els ha fet coneixen de primera mà el món de l’ensenyament i l’etapa d’infantil. Mario Viché, coordinador del projecte amb Edicions del Bullent, és mestre a Almenara, Joaquina Barba, l’autora dels textos, a la Font d’En Carròs i Empar Martell i Emi Falcó, autores de la didàctica, a Castelló. Les il·lustracions, de Pere Devesa, són innovadores i tendres.
3 anys: |
Es tracta d’un material per treballar la lectoescriptura des d’una metodologia global i de projectes interdisciplinars.
Tant els llibres com els projectes de treball parteixen de les rutines i les situacions de la vida quotidiana en un aula d’educació infantil. I es tracten temes com el primer dia de classe o l’arribada d’un germanet, els distints tipus de famílies, la mort de la mascota de la classe, etc...
4 anys | |||
Els primers llibres utilitzen la lletra majúscula, i s’introdueix la lletra lligada a partir del vuité volum.
I, a partir del quart llibret apareix Darling, el titella del mestre de suport, que sempre parla en anglés.
Es poden trobar els contes a les llibreries separadament o en un estoig de cartró. I, properament, apareixeran els quaderns de treball.
Els quaderns Aprenem amb Quina intenten plasmar una filosofia de treball a l’aula d’educació infantil. Una filosofia de treball centrada en l’alumne, on ell és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge, construeix per sí mateix els seus coneixements i donant-li l’oportunitat d’aplicar-los en situacions reals.
Per això s’organitza l’aula en racons, també hi ha moments de rutines, tallers i, com a activitat central, els projectes de treball. Es desenvolupa el procés lectoescriptor des d’un enfocament socio-constructivista. Es a dir, des del punt de vista de la funcionalitat del llenguatge. Des de l’inici de l’escolaritat, es sitúa als nostres xiquets i xiquetes davant de situacions reals en les quals necessiten utilitzar el llenguatge tant a nivell oral com escrit, tant a nivell de lectura com de escriptura. Partint sempre del nom propi i dels companys de la classe.
5 anys | |||
Vine a buscar-nos a la Trobada d'escoles en valencià del dia 13 de maig i els podràs fullejar!
Compra la col·lecció ara mateix per la web i rebràs un regal ben especial, clica aquí per fer-ho.
TÍTOLS:
1. IVAN I ANDREU VAN A L’ESCOLA
2. NÚRIA ESTÀ ENFADADA
3. FEM ASSEMBLEA
4. LA CLASSE DELS ELEFANTS
5. APRENEN FENT PROJECTES
6. QUI ÉS MARIO?
7. BORIS TORNA AL SEU PAÍS
8. VERA ÉS ADOPTADA
9. ELSA VA AL METGE
10. NO EM FAIG PIPI PER LA NIT
11. TITA S’HA MORT
12. LA NIT DEL PIJAMA
13. TOTES LES FAMÍLIES NO SÓN IGUALS
14. ENS AJUDEM A APRENDRE
15. IGUALS I DIFERENTS ALHORA
16. UNA NIT FORA DE CASA
17. M’HA CAIGUT UNA DENT
18. LA FESTA DE FI DE CURS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada