18 de maig del 2015

Proposta didàctica de Moisés, estigues quiet


Sóc Moisés i en aquest llibre us explique coses meues. Una d'elles és que sóc hiperactiu. Des dels 5 anys hem visitat un grapat de metges i psicòlegs fins que vaig ser diagnosticat i etiquetat, com els paquets de pasta. "Moisés estigues quiet", "Moisés para un moment", "Moisés deixa cada cosa al seu lloc"... No, si jo ho entenc: tant de moviment treu de polleguera a qualsevol. De fet m'altera a mi mateix. Però què voleu que faça! També sóc adoptat i m'enamore i m'equivoque i hi ha qui em té mania, però també m'estimen molt... Tots som així de diferents als quinze anys?

Les novel·les juvenils tenen la comesa principal de fer passar una bona estona al lector. Però, com totes les lectures, també tenen molt de suc per treure i, en el cas de Moisés, estigues quiet, de Lliris Picó, són molts els temes que tracta: TDAH, bullying, fidelitat, família, racisme... Tot això en una época com l'adolescència, en la que tot canvia, fins i tot (sobretot) un mateix.

Així que Esther Barber ha fet una gran feina proposant multitud d'activitats didàctiques, al voltant d'aquesta novel·la. Per a que cadascú trie les que li semblen més engrescadores o més interessants.

De vegades, a més amb el treball d'un llibre descobrim opinions tan boniques com la que us adjuntem com a imatge que diu coses tan boniques com:

"Aquest llibre m'ha agradat molt, i no esperava" o "M'ha encantat la innocència moderada i la bondat i honestedat desmesurada que es presenta, fins al punt de voler un Moisés a ma vida o inclús de ser jo un poc més Moisés" o "Moisés ha sigut com un raig de sol i la reflexió final em va acabar d'enamorar"

 

Només aquesta opinió ja justifica la satisfacció que tenim d'haver ajudat a Moisés a arribar a les mans d'Anna. I, per tant, moltes gràcies també a la professora que ha estat la clau d'aquesta grata sorpresa.

Per saber més sobre el llibre: www.bullent.net/libro/3181-Moises_estigues_quiet

Proposta didàctica de Moisés, estigues quiet, realitzada per Esther Barber: http://www.bullent.net/ficheros/libros/esplai58.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada