L’altre dia parlàvem dels escriptors que estan inscrits al
programa Autors a les aules de la Generalitat de Catalunya i facilitàrem
el llistat.
Tanmateix, hi ha altres autors que, tot i no participar
d’aquest programa també fan o han fet visites a centres educatius per facilitar
als alumnes que han llegit els llibres el contacte amb els creadors o
creadores.
Al web de Bullent pots trobar Plans lectors amb suggeriments
de lectura per nivells educatius, tant de Primària (http://www.bullent.net/didactica)
com de Secundària (http://www.bullent.net/plalector-eso).
A més, Bullent té un catàleg ampli,
en el que pots trobar aquell llibre que interessarà més als teus alumnes.
Què cal fer si vols que siga un/a escriptor/a que no
participa al programa la persona que visite el teu centre? Hem recollit alguns
consells:
- És important que els alumnes hagen llegit el llibre quan va l’autor.
Poder interaccionar amb la
persona que t’ha fet viure una història és una ocasió especial que podran
guardar en el record. Però necessita un treball previ, aquest consell també el
donen al programa dels autors a les aules però ens ha semblat tan important que
no el podíem obviar.
- Els/Les escriptors/es de literatura infantil i juvenil per regla general són gent amable que gaudeixen de trobar-se amb els seus lectors. Això no treu que per anar al teu centre tindran unes despeses de desplaçament i hauran de dedicar un temps que li manllevaran a altres activitats. Busqueu la manera de compensar-los per l’esforç.
- Es pot contactar amb l’autor/a directament (molts tenen webs, blogs o perfils a les xarxes socials) o a través de l’editorial o la llibreria del poble. Si viu a prop, serà més fàcil que acudisca. Si no, hi ha actualment altres opcions com preparar una visita virtual o cartejar-se.
Arenas Pastor, Lucía |
||||||||||||
Barba Plaza, Joaquina |
||||||||||||
Boïgues Chorro, Lourdes |
||||||||||||
Bolta Bronchú, Maria Jesús |
||||||||||||
Broseta Fandos, Teresa |
||||||||||||
Carbonell Iglesias, Ivan |
||||||||||||
Verdú Muñoz, Irene |
||||||||||||
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada